Saturday, April 25, 2009

Wie heeft een mening? / Who has an opinion?

Ik heb deze stoelen vorige herfst gevonden bij de kringloop, en ze zijn geweldig! ondanks hier en daar een los stukje riet. Nu blijft het idee spelen om ze te schilderen, dan wel over spuiten. Het lijkt me mooi om ze vergrijsd te maken of wit, maar hoe ga ik dat aan pakken, of zal ik ze zo laten? Ik weet het niet! Wat vinden jullie??

 

rieten stoelen 1

 

Last atumn I found these chairs in a thriftstore, i think they are realy cool, but i keep thinking about wanting to paint them  in a grey or white paint. But i have no idea how to start or if i should even do it? What do you think?

Hoe dan ook ze zitten verrukkelijk, je komt er bijna niet meer uit(alleen de kussens die erbij kwamen wil ik nog veranderen, een beetje dikker en zachter),…..

Any way they are realy comfy, you almost don’t want to get out of them, ( i also want to chance the pillows that came with it, more thick and fluffy),….

Till Next Time

Anita

22 comments:

June said...

Hi Anita, Boy, that is a tough one. I love them just as they are, but they would look dreamy in white. I've painted wicker before and it's tuff when you brush it on. It seems to take forever. My daughter came to visit with her sprayer and it was a snap.
Good Luck, June

basiclabelSweden said...

Hoi Anita,

Prachtige stoelen, wit spuiten, kost je aardig wat spuitbussen hahaha.... je hebt hier een poeder dat meng je met water, zeep en silverbeits, dan grijs je onbehandeld rotan grijs/zilver maar weet niet of ze het in Nld. verkopen, vraag hier eens naar in de verfspeciaalzaak. fijn weekend nog!

Les Cotrions said...

Hello Anita! I've just come back from the beach! It's my first time this year! Your chairs are fantastic! They are beautiful as they're now, but surely they'll be wonderful in white or grey! I've painted two similarar chairs 2 years ago...with the brush it a bit difficult to cover in an uniform way...may be with a spray paint???
Good work my friend! Have a sunny Sunday!
Hugs
Vale

basiclabelSweden said...

Hoi, hahahha,, was net nog even bij je, maar ik heb je met wat opgezadeld, kom je even bij mij langs op de blog, hoop dat je het leuk vind, groetjes

Bonjade said...

Als ze niet nat worden gewoon witte latex gebruiken en met een doek of dikke kwast slordig met de lijnen meevrijwen.......zo krijg je wit en riet door elkaar heen, beetje verweerde look.
Al moet ik zeggen dat ik ze naturel ook mooi vind......
Fijne avond

I. said...

'k Ontdek net je blog via Bellavien! Mooi!
Ik zou deze prachtige stoelen zo laten... maar ik hou dan ook eenmaal erg veel van vergrijsde materialen.
Fijn weekend!

Irma said...

Hoi,
Ik heb toevallig van de week een trapmand wit geverfd en kan het niet echt aanraden.
Dus spuiten is misschien een betere optie.

Groetjes
Irma

Mayflower said...

Hoi Anita, prachtige stoelen.
Ik zou zelf ook proberen deze met een spuitbus licht in te spuiten, zodat ze net een witte waas krijgen, maar ik ben gek van vergrijsd en wit riet.
Fijne zondag.
Groetjes Mea

G-STYLE said...

Hoi Anita ,
wit staat lekker fris maar ik vind ze zo ook mooi , daar heb je niet veel aan ............waar zet je ze trouwens neer?
Als ze buiten komen ,gaan ze wel vergrijzen en voor binnen zou ik ze zelf dan wit maken .
Nou ,ik hoop dat je er uit komt
fijne zondag verder,groetjes Gea

Weißer Vintagezauber said...

Hello Anita,
dream chairs............ and with pillows they are so nice.
A beautiful sunday,
Elke.

Muggensteekjes said...

Hoi Anita,
nou, ik kan je dus echt niet verder helpen,ik heb geen rieten stoelen en alles wat ik aan riet heb heb ik nog nooit geverfd.En wit of zo laten?? volgens mij vind ik allebei de opties mooi.Ik zei het je al,aan mij heb je dus helemaal niets,sorry.
Fijne avond,groetjes Ingrid.

Yvonne said...

Mijn zus heeft haar rieten stoeltjes toen met de spuitbussen van Action gespoten, dat ging heel goed, maar die stoelen staan meer voor de sier als dat ze intensief gebruikt worden, dussse weet niet of dat heel goed zal blijven
spuitbussen van de action zijn trouwens veranderd en nu is het hele vervelende verf...
vind ze zo eigenlijk ook erg mooi !!
groetjes Yvonne

Petra said...

Wat een mooie stoelen! Ik zou ze ook zo laten..vooral bij intensief gebruik, en laat je ze buiten staan vergrijzen ze op ten duur. Moeilijk lijkt mij dat hoor! IK ben benieuwd wat je gaat doen!

Groetjes van Petra

Lily said...

I wouldn't paint them, just get some nice pillows and blankets...

Les Cotrions said...

Ciao Anita! You've been a very good teacher for me and my transfers!!!
Wish you a sunny week end!
Hugs
Vale

t brocante sfeertje said...

Hai prachtige stoelen hoor als je daar in gaat zitten....verven in n dikke ellende omdat je t niet netjes er door heen krijgt.Spuiten is beter en bij de action zijn de bussen niet zo duur.Succes met je project we krijgen ze vast nog te zien als ze klaar zijn.groetjes,Ingrid

The Old and the Beautiful said...

Beetje late reactie van mij maar spuiten is een heel werk en best kostbaar want een spuitbus is zo leeg!
Ik heb zelf ook een rieten stoel die groen was grijs gespoten en het resultaat is wel mooi.
Ik heb geen ervaring met de spuitbussen van de action,ik had ze van de gamma en die waren goed.
Maar als je er erg vaak in zit zou ik ze zo laten i.v.m het slijten van de verf. Tenzij je dat weer mooi vind natuurlijk.

Weet je er nog wijs uit? :-)
Wat je ook gaat doen...succes ermee!

Groetjes,
Gonda

Piitis said...

Hei Anita!!
Your chairs are dreams:))
They are beautiful now, but surley they'll be wonderful grey or white!

Whis you a sunnu day:)))
Hugs to you:)
Piitis

Eda said...

Lovely chairs!I would paint them in a light shade of blue.

Petra said...

Hallo Anita
Even nog over je stoelen of zijn ze al klaar?
Je kunt ze inderdaad het beste spuiten met een spuitbus. wat misschien wel leuk is om met 2 kleuren te spuiten een beetje donkergrijs (een beetje de achtergrong kleur van je blog) en daar over heen een lichtere kleur en dan niet helemaal dekkend geeft een mooi effect. groeten Petra

Gwennie said...

Ik heb ooit een rieten stoel geverfd... geen succes kan ik je zeggen! Toen een keertje eentje gespoten... ging beter, maar om nu te zeggen: mooi! Neeeee, niet echt.... Ik zou ze flink borstelen en dan misschien met een lichte lak (whitewash) spuiten.... Succes ermee!

p.s. ben hier gekomen via Bellavien!

Groetjes!

Richtsje said...

Gebroken wit spuiten, hartstikke mooi! Ik heb wel eens een kleinere stoel gespoten en hield nog genoeg over voor een rieten mand die nu in de hal staat met schoenen. Met twee bussen kom je in eerste instantie heel ver.
Mooie score hoor, zulke stoelen. Zou ik ook wel willen hebben!

Smile