Tuesday, April 7, 2009

Op verzoek / On request

Omdat ik een aantal vragen had of ik alsjeblieft (hi hi) het recept wil plaatsen, hier dan voor jullie trouwe lezers.

CANTUCCINI

Voor circa 50 stuks

1 ei

2 eierdooiers

175 g suiker

200 g bloem, gezeefd

1/2 tl bakpoeder snufje zout

75 g ontvliesde amandelen, gehalveerd

49 g pijnboompitten

1 tl geraspte sinaasappelschil

extra nodig; 1 of 2 bakplaten, met bakpapier bekleed

Verwarm de oven voor op 190 graden. Klop het ei met 1 eierdooier en de suiker toto een licht schuimig mengsel. Kneed de bloem, bakpoeder, zout, amandelen, pijnboompitten en sinaasappelrasp erdoor. Vorm van het deeg repen van ongeveer 3 cm breed en leg deze op de bakplaat. Klop 1 eidooier los en bestrijk het deeg hiermee. Bak de deegrepen ongeveer 20 min. in het midden van de oven. Laat de deegrepen op  een rooster iets afkoelen en snijd ze dan in plakjes van ongeveer 2 cm dik. Leg deze op de bakplaat en bak de cantuccini nog 15-20 min. in het midden van de oven tot ze krokant zijn. ( ik bak ze niet langer dan 15 minuten extra want dan blijven ze iets zachter en hoef je ze niet per se te dopen in de koffie!) Laat de cantuccini op een rooster afkoelen en bewaar ze in een goed gesloten trommel. Genieten!!

IMG_2976

 

Cantuccini

 

For about 50

1 egg

2 egg yoke

175 gr sugar

220 g all purpuse flower, sifted

1/2 ts bakking poudre

pince of salt

75 g almonds without the skin, in half

40 g pinetreenuts

1 ts orange zest

Heat the oven to 190 degrees celsies.  Beat the egg with 1 egg yoke and the sugar to a white mouse.   Mould the flower, bakkingpoudre, salt, almonds, pinetree nuts and orange zest through it. form  long forms off about 3 cm wide en lay them on a bakking trey. Beat one egg yoke en brush it on the dough. Bake the dough for about 20 min. in the middle of the oven. Let the forms cool down a bit and cut them in to pices of about 2 cm thick. Lay them on de bakking trey and bake again for about 15 to 20 min in the middle of the oven. Let the cantuccini cool down and put them in a sealed of jar. Enjoy!!!!!

 

3 comments:

Mayflower said...

Ik was dus één van die 'bakfanaten' die graag het recept van je wilde hebben, heel erg bedankt hiervoor.
Groetjes Mea

Yvonne said...

mmm, ik schrijf het gelijk even op, want ik wil het ook wel eens proberen, heerlijk !!!!
dank voor je moeite :-)
groetjes Yvonne

Muggensteekjes said...

Hoi Anita,
ik ga dit recept echt heel snel uitproberen,lijkt me zo lekker.
Bedankt voor het recept,fijne avond nog,groetjes Ingrid.

Smile